Tuesday, June 30, 2009

JENIS DARAH ANDA

Anda Berdarah jenis B dan ini adalah huraian karakter anda

Orang dengan golongan darah B merupakan orang yang paling praktis di antara semua golongan darah yang ada. Mereka adalah spesialis di bidang yang digelutinya. Ketika mereka memulai sebuah proyek, mereka akan menghabiskan waktu lebih banyak untuk memahami dan mencoba mengikuti semua petunjuk/arahan yang diperlukan untuk itu. Jika mengerjakan sesuatu, mereka selalu fokus kepada apa yang tengah dikerjakan. Mereka cenderung berpedoman pada tujuan dan mengejarnya sampai tuntas walau pun kelihatannya pekerjaan itu tidak mungkin dilakukan. Mereka cenderung kurang kooperatif. Mereka lebih suka mengikuti peraturan dan gagasan mereka sendiri. Orang dengan golongan darah B memberikan perhatian lebih kepada pikiran daripada perasaan mereka, dan karenanya, terkadang kelihatannya dingin dan serius.

Anda Berdarah jenis O dan ini adalah huraian karakter anda

Orang-orang dengan golongan darah O adalah mereka yang tidak banyak ambil pusing, penuh semangat dan memiliki jiwa sosial yang tinggi. Mereka adalah orang yang paling fleksibel di antara semua golongan darah yang ada. Mereka akan dengan cepat memulai sebuah proyek namun mengalami masalah ketika melanjutkannya dan tidak jarang banyak juga yang dengan mudah menyerah di tengah jalan. Mereka terkadang bertingkah dan tidak terlalu dapat dijadikan sandaran. Mereka selalu mengatakan apa yang ada di pikiran mereka secara langsung. Mereka selalu jujur. Mereka menghargai pendapat orang lain dan suka menjadi pusat perhatian. Selain itu, orang-orang bergolongan darah O ini memiliki rasa percaya diri yang sungguh kuat. Di Jepan, golongan darah ini merupakan golongan darah rata-rata orang disana.


Anda Berdarah jenis AB dan ini adalah huraian karakter anda

Orang dengan golongan darah AB susah dikelompokkan. Mereka dapat memiliki karakteristik di kedua ujung spektrum pada waktu bersamaan. Artinya, di satu sisi mereka pemalu, di sisi lain, sangat terbuka. Mereka dengan mudah mengubah satu sisi ke sisi yang lain. Mereka dapat dipercaya dan bertanggung jawab, namun tidak dapat bertanggung jawab jika terlalu banyak yang dituntut dari mereka. Mereka tidak keberatan membantu sepanjang sesuai dengan syarat mereka. Orang-orang dengan golongan darah ini sangat suka seni dan metafisika. AB juga dianggap sebagai tipe darah terburuk di Jepun. Mereka juga suka menentukan syarat sendiri dan berhak menggugurkannya jika tidak sesuai dengan harapan mereka. Mereka dikenal sangat sensitif dan penuh perhatian. Di Jepun, beberapa perusahaan membagi karyawan-karyawannya ke dalam kelompok kerja berdasarkan golongan darah, dan ironisnya, tidak seorang pun yang mau bekerjasama dengan kelompok golongan darah AB di Jepun !

Anda Berdarah jenis A dan ini adalah huraian karakter anda

Orang dengan golongan darah A memiliki kekuatan karakter yang mengakar kuat yang akan membantu mereka untuk tetap tenang dalam krisis ketika semua orang panik menghadapi situasi serupa. Mereka cenderung menghindari konfrontasi, dan sesungguhnya kurang nyaman berada di antara orang banyak. Mereka biasanya pemalu dan terkadang suka mengasingkan diri. Mereka mencari keharmonisan dan sangat sopan, tetapi mereka sebenarnya tidak pernah benar-benar cocok dengan orang lain. Mereka sangat bertanggung jawab. Jika ada pekerjaan yang harus diselesaikan, mereka lebih suka mengerjakannya sendiri. Orang-orang dengan golongan darah ini selalu mengukir sukses dan sangat perfeksionis. Mereka juga sangat kreatif, dan paling artistik di antara semua golongan darah yang ada karena kesensitifan mereka.

MEDAL PARADE DAY 30 JUNE 2009

Majlis kali pertama MALCON WEST 1 bagi penyampaian pingat UNIFIL telah disempurnakan oleh Force Commander Maj Gen Claudio Graziano. Seramai 230 x anggota MALCON WEST 1 menerima pingat tersebut. Majlis ini diserikan dengan kehadiran Bn Commander dan jemputan -jemputan. Gambar - gambar akan dipaparkan kemudian.

Sunday, June 28, 2009

TUGAS SETIAP WARGA MALCON WEST

SETIAP ANGGOTA ADA TUGAS MASING - MASING WALAUPUN SEBAGAI PENARIK BENDERA. FUNGSINYA BESAR TIADA DIA MEDAL PARADE PINCANG. GOOD JOB.
GAMBAR LAIN ADA DI FACEBOOK...

www.malconwest.com

Assalamualaikum..buat permulaan asas kepada www.malconwest.com telah diupload semalam 28 jun 2009. Masih peringkat asas..akan dipertingkatkan lagi dari masa kesemasa.

1. asas kepada website - done
2.konsep - done
3.antaramuka - done
4.domain & hosting - done (mesrahosting 5 GB)
5.Online shop-progress
6. Target reader-progress.
7.System maintainance-frequently by webmaster.
8.Mirror & Back Up-progress.
9.Sribd-pdf component
10. picasa-pic upload.
11.You tube-Audio n Video

12.Cadangan....

CITATION


In recognition of having completely met the requirements of eligibility and having completed the necessary period of qualifying service as a military member of the United Nations Interim Force in Lebanon.

On behalf of the Secretary General of United Nations, the FC Major General Claudio Graziano, awards the UN Medal to 230 Military Personnel

Saturday, June 27, 2009

Emotional Intelligent

Ok, topik ni banyak orang terkeliru lagi. Dengar intelligent teringat la kepada risik. Tapi apapun apa yang dipelajari banyak membantu.


Emotional Intelligent

Ok, topik ni banyak orang terkeliru lagi. Dengar intelligent teringat la kepada risik. Tapi apapun apa yang dipelajari banyak membantu.

FORCE COMMANDER’S SPEECH FOR THE MALCOY WEST 1

MEDAL PARADE ON 30TH JUNE 2009

His Excellency the Ambassador of Malaysia to Lebanon,
Religious Authorities,
Representatives of the Lebanese Army,
Representatives of Official Security Systems,
Representatives of Civilian Authorities,
UNIFIL Military and Civilian staff,
Distinguished guests,
Fellow Peacekeepers,

SPEECH

GOOD MORNING,SELAMAT PAGI.

FIRST AND FOREMOST, I WOULD LIKE TO EXPRESS MY GRATITUDE AND APPRECIATION TO THE MALCOY WEST 1 FOR GIVING ME THE HONOUR TO AWARD THE UN MEDAL THIS MORNING. AS ALL OF US ARE AWARE, THE AIM OF OUR GATHERING HERE TODAY IS TO ACKNOWLEDGE MALCOY WEST 1 FOR THEIR VALUABLE CONTRIBUTION IN UPHOLDING THE UN MANDATE UNDER UNIFIL. FOR ALL THE HARD WORK AND SACRIFICE THESE BRAVE MEN HAVE DONE, UNIFIL IS PROUD TO HONOUR THEM WITH THE UN PEACEKEEPING MEDAL.

Pause for translation

SPEECH

LADIES AND GENTLEMEN,
THE FIRST MALAYSIAN CONTINGENT TO BE DEPLOYED IN LEBANON WAS IN JANUARY 2007 AND IT WAS KNOWN AS MALCON EAST 1 AND IS BASED IN UNP 7-4 KAUKOBA. THE SUCCESS OF THEIR MISSION HAD CONTINUED UNTIL NOW WITH THE LATEST CONTINGENT CURRENTLY OPERATING IN UNP 7-4 IS MALCON EAST 4. IN OCTOBER 2008 THE MALAYSIAN GOVERNMENT AGAIN WAS GIVEN THE HONOR TO CREATE ANOTHER CONTINGENT TO REPLACE THE QATAR COY AND THIS CONTINGENT WAS KNOWN AS MALCON WEST 1. THIS CONTINGENT IS BASED HERE AT QATAR CAMP UNP 2-45 AND WAS FULLY OPERATIONAL BY EARLY NOV 2009.

Pause for translation

SPEECH

CURRENTLY THERE ARE AROUND 600 PERSONNEL FROM MALAYSIA SERVING WITH UNIFIL INCLUDING STAFF IN UNIFIL HQ AND SECTOR EAST HQ. HERE IN MALCOY WEST 1 THERE ARE 230 PEACEKEEPERS WHO ARE CURRENTLY SERVING IN THIS MISSION. THIS WILL BE INCREASED WITH THE ADDITION OF ANOTHER 150 MALAYSIAN PEACEKEEPERS SCHEDULED TO ARRIVE BY MID JULY AND TRANSFER OF 60 COMMAND ELEMENT FROM MALCON EAST 4 , WHICH WOULD MAKE THIS UP TO BATTALION STRENGTH UNIT, WHICH WILL BE KNOWN AS MALBATT. I AM SURE WITH THIS ADDITION MALAYSIA WILL CONTINUE TO CONTRIBUTE SIGNIFICANTLY IN MAINTAINING PEACE AS IT HAS DEMONSTRATED TIME AND TIME AGAIN. MALAYSIAN CONTINGENTS, HAVE PARTICIPATED IN MANY UN MISSIONS. AMONG THEM ARE ONUC (CONGO 60-63), UNTAC (NAMIBIA 89-90), UNAMIC (CAMBODIA 91-92), UNOSOM (SOMALIA 93-95), UNPROFOR (BOSNIA 93-98) AND INTERFET (EAST TIMOR 99-2000). THE UNITED NATIONS HAS GIVEN GREAT HONOUR FOR MALAYSIAN CONTINGENTS FOR THEIR CONTRIBUTIONS AND THEIR GREAT SERVICE IN DISCHARGING THEIR DUTIES AS PEACEKEEPERS.

Pause for translation

SPEECH

ADDITIONALLY, I AM PROUD TO WELCOME THE FIRST BRUNEIAN PEACEKEEPERS. THROUGH THIS CONTINGENT 5 PERSONNEL FROM THE ROYAL BRUNEI ARMED FORCES IS EMBEDDED WITHIN MALCOY WEST 1. THEY HAVE ALSO ENORMOUSLY CONTRIBUTED TO THE SUCCESS OF THIS MISSION.
Pause for translation
SPEECH
WITH THE HIGHEST DEGREE OF COMMITMENT, ONLY SELECTED TROOPS ARE CHOSEN FROM ALL BRANCHES OF SERVICES OF THE MALAYSIAN ARMED FORCES NOTABLY THE MALAYSIAN ARMY, THE ROYAL MALAYSIAN NAVY, THE ROYAL MALAYSIAN AIR FORCE AND THE ROYAL BRUNEI ARMED FORCES.

Pause for translation

SPEECH

HERE, AS YOU ALL KNOW, MALCOY WEST 1 HAS BEEN DEPLOYED IN SECTOR WEST AOR WITHIN FRENCH BN. THROUGHOUT THE LAST 8 MONTHS, MALCOY WEST 1 HAS SHOWN THEIR GREAT INTEROPERABILITY AMONGST ALL THE CONTINGENTS WITHIN THE AOR AND THIS HAS BEEN A GREAT ACHIEVEMENT. THIS COULD ONLY HAVE BEEN ACHIEVED THROUGH SHEER DETERMINATION AND PATIENCE OF ITS OFFICERS AND MEN.

Pause for translation

SPEECH

I AM ALSO VERY PLEASED THAT MALCOY WEST 1 HAS SHOWED SUCH GOOD COOPERATION WITH OTHER TROOP CONTRIBUTING NATIONS IN THE UNIFIL AND THE LOCAL COMMUNITIES IN LEBANON. MALCON WEST 1 CIMIC ACTIVITIES AND ALSO THEIR SUPPORT IN ASSISTING COMMUNITY PROJECTS ORGANIZED BY THE MALAYSIAN EMBASSY HAD STRENGTHENED THE RELATIONSHIP BETWEEN THE COMMUNITY AND UNIFIL AS A WHOLE.

Pause for translation


SPEECH

ALTHOUGH MALCOY WEST 1 IS NOT OPERATING AS A BATALLION SIZED UNIT IN THE AOR, THIS DOES NOT DETER THE TROOPS EFFORTS OR THEIR SPIRIT IN CARRYING OUT THE UN MANDATE. UNDENIABLY, MALCOY WEST 1 HAS PROVEN THAT THEY ARE ABLE TO FULFILL AND DULY EXECUTE ALL TASKS GIVEN TO THEM IN AN EXCELLENT AND PROFESIONAL MANNER. IN VIEW OF THEIR COMMITMENTS, TOILS AND SACRIFICES, THEY ARE ELIGIBLE TO BE AWARDED AN UN PEACEKEEPING MEDAL AS WE ARE GATHERED HERE THIS MORNING.

Pause for translation

SPEECH

LADIES AND GENTLEMEN,
BEFORE I CONCLUDE, I WOULD LIKE TO CONGRATULATE ALL OFFICERS AND MEN OF THE MALCOY WEST 1 FOR RECEIVING THE UNITED NATIONS PEACEKEEPING MEDAL FOR SERVICE IN UNIFIL. I WOULD LIKE TO EXTEND MY DEEPEST APPRECIATION TO MALCOY WEST 1 FOR THEIR SHEER PERSEVERANCE AND DETERMINATION IN ENSURING SUCCESSFUL IMPLEMENTATION OF THE MANDATE.

Pause for translation

SPEECH

LAST BUT NOT LEAST, I WOULD LIKE TO CALL UPON ALL THE INDIVIDUALS OF UNIFIL BE IT MILITARY OR CIVILIAN TO CONTINUE AND KEEP UP THE GOOD PERFORMANCE IN PRESERVING PEACE AND SECURITY IN LEBANON.

Pause for translation

TERIMA KASIH,
THANK YOU,

MAJ GEN CLAUDIO GRAZIANO
FORCE COMMANDER, UNIFIL

PROJEK WWW.MALCONWEST.COM

Untuk makluman semua..saya sedang berusaha kearah mewujudkan www.malconwest.com itulah projek idaman saya. dengan bantuan kawan-kawan lama saya sedang berusaha untuk ke arah tersebut. selepas ini..domain http://kehidupandilebanon.blogspot.com akan ke www.malconwest.com. lebih ceria,lebih padat...erm projek ni dibantu dengan sahabat lama yang dijumpai dengan tak sengaja. itulah namanya rezeki. saya harap dapat sokongan dari semua sahabat2 baik saya..kepada sahabat lama saya dari USM Penang dan Transkerian atau dari sekolah lama saya SMAKK dan SMA Limauan Sabah. Boleh berhubung semula. Buddy bilik Anas dan Midi..pergh korang sedang seronok la..Member2 Quality Control n Instrumentation. bole jumpa nanti. Hassanuddin, Azriza, Zack korang dah jadi PTD cari la kami...Sapa2 member lama 1998-2001 email malconwest08@gmail.com . Kepada yang pernah ambil LKM 400 atau MAA 122 tu mmg member kamcing..gile betul bahasa melayu pun amik 2 kali..WED...pasal plat moto ko WED tu melekat nama ko WED kalo tak Sapari Toman org kenal..

MEJ MUHAMMAD

 


Kalo takde misai ok pulok..
Posted by Picasa

KAD RAYA MALCON WEST 1

 
Posted by Picasa

SEGAK PAHLAWAN MALAYSIA DI LUBNAN

 


KAWALAN KUARTER - MALAYSIA SAHAJA ADA KAWALAN KUARTER. AKU PERGI TEMPAT LAIN TAK JUMPA LAGI.
SEPANJANG 2 MINGGU DETIK - DETIK UNTUK MEDAL PARADE 30 JUNE 2009
Posted by Picasa

MANA LE BUDDY AKU DAPAT PIC NI




KALO TAK SILAP AKU PIC NI DIAMBIL PADA TAHUN 1999. MASA 3RD SEM. CONVOY KE KL. OHHHHH PCQ 1562..AKU INGAT LAGI NO BERTUAH TU..

STAFF UNIFIL DI UNIFIL HQ NAQOURA







MEJ ZULKIFLI AWANG MAT - JLOC-OPSSO2
MEJ HASMIDI ABD HALIM - FFM
MEJ ARDI - JLOC OPS 1 (INDONESIA)
MEJ PIOTR SZARZANOWICZ JOC JLOC (POLAND)
MEJ AGUS SUSANTO - J6 PROGRAM (INDONESIA)
MEJ ZHI ZHONG WANG - MEDICAL OFFICER (CHINA)

Wednesday, June 24, 2009

BARU NAMPAK

 


DIMANA BLOGGER..AKU PULAK SORANG-SORANG LAMBAI KAT KAMERA..TAK PERASAN ADA GAMBAR AKU DALAM SURAT KHABAR...
Posted by Picasa

Tuesday, June 23, 2009

MENGHITUNG HARI

Menghitung hari... detik demi detik... Barangkali inilah yang dirasai oleh semua yang menanti kepulangan perwira-perwira Malcon West 1 tidak lama lagi. Bilangan hari yang masih tercatit di bahagian bawah kiri blog masih lagi 57 hari tidak berganjak, buat saya terfikir lucu, hmmm......barangkali "Jam yang dihadiahkan kepada Tok Batin" tempohari, dah habis bateri lagi tak? Masa dan tarikh tak bergerak tu. Saya kira macam 37 hari saja lagi... sayakah yang silap menghitung hari?

Apapun, ketika saya menghadiri majlis makan malam BAKAT di Kem Sri Iskandar, Mersing pada 20 Jun baru-baru ini, saya bertemu dengan isteri kepada KS GGK yang bakal mengambil alih tempat Komander Malcon West 1 sekarang. Saya bergurau dengan beliau mengajak beliau berduet menyanyikan lagu "Menghitung Hari" nyanyian Kris Dayanti. Beliau tersenyum (nampak juga sedih) dan berkata bahawa beliau menghitung hari akan berpisah dengan suaminya demi tugas murni ini dan saya pula menghitung hari menanti kepulangan suami dari bertugas tempat yang sama. Senyum saya dengan keceriaan manakala senyum beliau mempunyai makna yang lebih mendalam. Rakan-rakan juga tidak habis-habis 'menyakat' kami dengan kata-kata yang sama.

Namun saya lebih mengerti akan perasaan beliau ketika ini, tetapi mungkin kata-kata saya tentang keadaan di sana sedikit meredakan hati beliau. Semoga beliau tabah hati dalam menghitung hari begitu juga kepada semua isteri-isteri dan kaum keluarga yang lain yang bakal bersama pasukan Malcon West 2. Kepada semua pegawai dan anggota Malcon West 1, kami mendoakan kepulangan kalian semua dengan selamat dan tahniah untuk "Medal Parade". Salam untuk semua.

Monday, June 15, 2009

SEMALAM HARI INI DALAM LIPATAN SEJARAH

Hari ini ada 3 task utama yang aku dah complete dalam 70 %
1. recce barang UN.
2.

Thursday, June 11, 2009

PENGUMUMAN PENTING

KEPADA SESIAPA DARIPADA MALCON WEST 2 YANG BERMINAT UN

Wednesday, June 10, 2009

KENAPA ORG MALAS BELAJAR



1. JGN IKUT SANGAT.NI FORMULA ORG BIJAK PANDAI NI.KAH KAH

Tuesday, June 9, 2009

 
Posted by Picasa

Sunday, June 7, 2009

To Do List

Medal Parade

Beli susu

Beli ikan

Beli bawang

Beli sabun

Beli lampu

Beli coklat

Beli ubat gigi

Beli batu asah

Beli maggi

Beli buah apple

Beli sengkuang

Beli toto

Beli belah

Bole beli

 
 

Tip: To reorder items in your list, move the pointer over the list item until the pointer becomes a four-headed arrow, and then drag the item to the new location.

ROTI TELUR BAKAR

Subject

ROTI TELUR BAKAR

From

  

Sent

  

 
 


...Bekpes kiteorg... Rasanye korang tau ekkk camne nak wat... Kite wat nih tak ikut resepi coz main taram je...tgk gambo mlm tadi pastu pagi nih lak malas nak bukak komputer sbb byk benda nak settle... karang ada yg melekat depan komputer je... Ahaks

MAKSIMUMKAN PENGGUNAAN

 


Kepada yang tak tahu guna CamelBak. Gantung CamelBak berisi air di sebelah katil. Haus sahaja bole minum. (Jgn isi air oren sudah) isi penuh bole tahan 2 hari. kadar penggunaan 200ml 2 jam.
Posted by Picasa

KAPT DR SOH JO HAN IN ACTION

 



Pakar Jahit Malcon West 1
Posted by Picasa

BARIS SEDIA

 


Pemakaian pegawai dan anggota MALCON WEST 1 sepanjang misi 9 bulan.
Posted by Picasa

MENENTUKAN PERSEMPADANAN BLUE LINE MENGGUNAKAN GIS

 
Posted by Picasa

TENTERA DARAT

 
Posted by Picasa

KESELAMATAN

 
Posted by Picasa

Saturday, June 6, 2009

SAMPAI JUGA AKHIRNYA

Friday, June 5, 2009

PERSIAPAN MEDAL PARADE



kad ni peringkat draf lagi. belum lulus


Ok dah nak tamat misi...maka beberapa persiapan telah dibuat antaranya buat kad jemputan....tapi yang paling penting ialah pengorbanan selama 9 bulan berada di misi maka dengan segala hormatnya 230 anggota Malcon West 1 akan menerima pingat. Inilah penghargaan kepada semua anggota. Cadangan tarikh pada 30 Jun 2009........



CITATION:

In recognition of having completely met the requirements of eligibility and having completed the necessary period of qualifying service as a military member of the United Nations Interim Force in Lebanon.


On behalf of the Secretary General of United Nations, the FC Major General Claudio Graziano, awards the UN Medal to 230 Military Personnel


DISEBABKAN TERDAPAT KOMEN KOMEN DARIPADA PEMBACA YANG KETERLALUAN


DISEBABKAN TERDAPAT KOMEN KOMEN YANG KETERLALUAN. MAKA SAYA TERPAKSA MENGHADKAN KOMEN KEPADA YANG BERDAFTAR SAHAJA. SEMUA BOLEH MEMBERIKAN PENDAPAT. DIALU ALUKAN TETAPI SAYA SEBAGAI PEWARIS KEPADA BLOG INI MENGHADKAN PERKARA INI. SEKIAN.

Wednesday, June 3, 2009

PERANTAU 1 EDISI DIGITAL ONLINE

perantau 1 perantau 1 arlizam

Tuesday, June 2, 2009

KOR ORDNANS DIRAJA


Posted by Picasa

BERSAMA PEGAWAI TEKNIK PELURU DARI ITALI

Posted by Picasa

JEJAK UMRAH 2009



Posted by Picasa

MASJIDIL ALNABAWI MADINAH

Posted by Picasa
Posted by Picasa

Monday, June 1, 2009

KEPERCAYAAN


Adalah amat sukar untuk berurusan atau berkerja dengan orang yang tidak mempercayai orang lain. Kepercayaan ini wujud apabila masing – masing tahu akan tanggungjawab yang perlu dilaksanakan. Tanpa kepercayaan akan memudahkan perasaan risau dan takut akan sesuatu. Walhal perkara ini amat mudah untuk dilaksanakan. Akibat tidak percaya maka akan berlaku Masalah konflik jiwa apabila orang lain tidak percaya kepada kita. Jesteru itu berilah kepercayaan kepada anggota kita untuk mereka yakin akan tugas yang dilaksanakan.
Posted by Picasa

SALJI DI MALCON EAST PADA 1 JAN 2009


SEJUK KE SALJI ?
Posted by Picasa

KENANGAN 7 OKTOBER 2008

Posted by Picasa

SEPANJANG LAWATAN PAT MALAYSIA DAN BRUNEI PADA 21 MEI 2009

Sepanjang lawatan PAT Malaysia dan Brunei ke lokasi UNP 2-45
Posted by Picasa